Ripsienpidennysten puhdistaminen

Älä suojele ripsiäsi vedeltä! Ripsienpidennysten päivittäinen pesu on yksi merkittävimpiä tekijöitä kauniiden ja terveiden ripsien ylläpitämisessä.

Törmäämme edelleen toisinaan käsitykseen, ettei ripsienpidennyksiä tai volyymiripsiä saisi pestä tai kastella. Tosiasiassa ripsien huolellinen puhdistaminen vedellä ja puhdistustuotteella tulisi ehdottomasti olla osa jokaisen ripsienpidennyksiä käyttävän henkilön päivittäisiä rutiineja. 
Säännöllinen pesu ja ripsienpidennysten harjaaminen ovatkin ainoat asiat, joita ripsienpidennysten käyttäjän tarvitsee tehdä säilyttääkseen ripset kauniina koko huoltovälin.

LIKAA, RASVAA JA MEIKINJÄÄMIÄ

Ripsiin ja ripsien tyveen kertyy epäpuhtauksia ihosta ja ympäristöstä. Mikäli ripsiä ei pestä huolellisesti päivittäin, ripsien tyveen kertynyt lika estää liiman imeytymisen luonnonripsen sisälle
ripsihuollossa ja tästä syystä ripsienpidennysten kestävyys heikkenee. Lisäksi ripsien tyveen jäänyt lika sisältää bakteereita, jotka voivat altistaa esimerkiksi ikävälle silmäluomen tulehdukselle, eli blefariitille.

RIPSILIIMAT JA VESI

Ammattilainen asentaa ripsienpidennykset ja volyymiripset käyttäen tähän tarkoitukseen suunniteltua syanoakrylaattipohjaista ripsiliimaa. Ripsiliima muodostaa erittäin vahvan liimasidoksen imeytyen luonnonripsen sisälle ja asettuen luonnonripsen ja ripsikuidun/-viuhkan ympärille. Kovettunut liimasidos on 100%:n vesitiivis.

Ripsiliimat kovettuvat (ts. "kuivavat" eli muuttavat muotonsa nestemäisestä kiinteäksi) ilmassa olevan kosteuden avulla. Toisin kuin monesti luullaan, ripsienpidennyskäyttöön suunnitellut ripsiliimat eivät ole ilmakovetteisia.

Mikäli ammattilaisellasi on käytössä ripsiliiman kuivattaja, hän suihkuttaa kevyesti kosteutta ripsillesi niiden asentamisen jälkeen. Kosteus saa ripsiliiman kovettumaan erittäin nopeasti ja tästä syystä varoaikoja ripsien kastelemiseksi huollon jälkeen ei enää tarvita.

On huomioitava, että ammattilainen käyttää liimasidoksen kovettamiseen hyvin pienen määrän kosteutta. Mikäli ripset kastellaan runsaalla vedellä heti niiden asentamisen jälkeen, ilman että liimaa on ensin kovetettu ripsiliiman kuivattajan avulla, liima "shokkikovettuu" liian nopeasti. Tämä aiheuttaa liimasinettiin runsaasti pieniä murtumia, jotka sitten heikentävät ripsienpidennysten kestävyyttä. 

RIPSIEN ASENNUS PUHTAISIIN JA KUIVIIN RIPSIIN

Ripsienpidennykset tulee asentaa aina puhtaisiin luonnonripsiin. On suositeltavaa, että ripset pestään huolellisesti n. 2-3 h tuntia ennen ripsien asennusta/ripsihuoltoa. Epäpuhtaisiin ripsiin pidennyksiä ei tule asentaa, joten mikäli ripsiä ei ole puhdistettu kotona ennen asennusta tulee ne puhdistaa ja kuivata huolellisesti asennuksen aluksi. 

Mikäli asiakkaalla on huokoiset luonnonripset, saadaan ne kuivattua hyvin painelemalla luonnonripsiä huolellisesti esimerkiksi kasvopaperia vasten. Toisilla asiakkailla luonnonripsen kuivuminen kastelun jälkeen voi kestää hieman kauemmin. Mikäli pidennykset asennetaan kosteisiin ripsiin, on riskinä se, että ripsikuitu jää luonnonripselle ainoastaan heikolla pintakiinnityksellä. Tästä syystä onkin tärkeää, että ripset ovat huoltoa aloitettaessa paitsi puhtaat, myös mahdollisimman kuivat. 

PUHTAUTTA RIPSILLESI BEAUTY WASH -PUHDISTUSTUOTTEILLA

LashLoversin erityisesti ripsienpidennysten käyttäjlle kehittämillä Beauty Wash -puhdistustuotteilla puhdistat hellävaraisesti ja tehokkaasti sekä ripset että koko kasvojen alueen meikin. Tuotteet ovat hajustamattomia ja valmistettu Suomessa. Beauty Wash -puhdistusgeeli sekä Beauty Wash -puhdistusvaahto soveltuvat käytettäväksi normaali- ja sekaiholle. Tuotteet ovat erittäin riittoisia, sillä pieni määrä riittää puhdistamaan ripset ja koko kasvojen alueen meikin.

Beauty Wash -vaahto, 150 ml

Lisätietoja ripsienpidennysten puhdistamisesta ja Beauty Wash -puhdistustuotteita voit kysyä omalta ripsiammattilaiseltasi. Oman paikkakuntasi LashLovers®-ammattilaiset löydät täältä.

PS. Instagram-kohokohdista @lashes_by_lashlovers löydät videon, kuinka hienosti myös meikkisiveltimien puhdistus käy Beauty Washilla!

Jaa somessa:

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

ORDERING

Orders will only be accepted through the online store (no telephone or e-mail orders). This will guarantee customers short delivery times, as well as the possibility to fully benefit from our reward system.

REGISTRATION

LashLovers® products are intended for professional use only. To order products from the LashLovers Oy online store, the customer must first register and notify that they have participated in an eyelash extension course of a well-known brand. Registration is free of charge. LashLovers Oy Ltd holds the right to refuse a registration.

ORDER PROCESSING AND DELIVERY TIME

The customer will receive an order confirmation sent to the email address that they have provided. LashLovers Oy Ltd reserves the right to refuse an order. The orders are typically attempted to be processed no later than the following business day after receiving the order. Delivery time depends on the destination country and selected delivery method.

The customer has the right to cancel an order, the delivery of which will be delayed, by notifying teh service provider. LashLovers Oy Ltd reserves the right to cancel an order, in so far as the ordered product is sold out or if there are other insurmountable difficulties concerning its availability.

PRODUCT PRICE AND DELIVERY COSTS

The valid price is the price that is notified at the time the order is made. LashLovers Oy Ltd reserves the right to fix erroneously recorded prices. The prices include the currently valid VAT (where applicable). In accordance to the Cross-border VAT rule, if goods are sold to another business and these goods are sent to another EU country, VAT is not charged, granted that the customer has a valid VAT number.

Delivery costs are determined based on the selected method of transport. Further information on the methods of payment is available here.

METHODS OF PAYMENT

All major payment methods are available on the online store. Further information on the methods of payment is available here.

PRODUCT WARRANTY

LashLovers Oy Ltd does not, in principle, grant product warranties for the professional products it provides. In regard to eyelash adhesives, it is expected that the user has become familiar with the user instructions before using the product. If you have any questions about LashLovers products, kindly contact our customer service: tuotetuki@lashlovers.fi.

RETURNS POLICY

The returned product must be unopened and unused, as well as in its sales condition. 

If the customer cancels their order before the goods have already been sent, LashLovers Oy Ltd has the possibility to charge a reasonable compensatory amount for the costs for the money transfer and any inconvenience caused. If the product has become broken or damaged during the postal delivery, the customer can return the product at no charge to the service provider as a customer return.

The return must be accompanied by the customer's contact details, the reason for the return, as well as information as to whether the customer desires a new product or to cancel the trade, in regards to the ordered product. Always contact customer service at tilaukset@lashlovers.fi prior to return of goods.

According to legislation from 2011, an online store is not obliged to automatically pay for the costs of customer returns.

SETTLEMENT OF DISPUTES

Disagreements arising from an order and agreement relationship presented here will be settled at Joensuu District Court.